Friday 3 February 2012

Mangsa kemalangan Mati Dalam Perjalanan Ke Hospital Sebab Trafik Jam !!!


Dalam satu kemalangan di lebuh raya persekutuan baru-baru ini , satu kemalangan yang melibatkan sebuah lori , sebuah kereta jenis myvi dan juga 2 orang penunggang motosikal  dalam jam 5.33pm waktu Malaysia . 15 minit kemudian 2 buah ambulance tiba di tempat kejadian dengan keadaan segera dan di bantu oleh Plus ronda dan juga pihak polis tarfik yang mengawal lalu lintas .

Namun apa yang mengecewakan para pemandu di Malaysia masih menggunakan lorang kecemasan untuk mengambil jalan pintas untuk menuju ke distinasi , walau pun sudah jelik di katakan bahawa lorong kecemasan hanya boleh di gunakan ketika kecemasa sahaja . Akibat itu di tambah pula dengan trafik jam dan orang baru pulang kerja dari pejabat menjadi punca jalan sesak  dan mengakibatkan ambulance yang membawa pesakit tersangkut di tengah-tengah kesesakkan lalu lintas walaupun sudah di bunyikan siren tahap max .

Ingatlah jangan kerana anda pentingkan diri sendiri mengakibatkan mereka yang betul-betul emengency tidak dapat menghantar pesakit walaupun mati itu tidak di lambatkan dan dicepatkan walaupun sesaat .



Sekadar Hiasan Ambil Lah Iktibar Anda mampu Mengubahnya

Credit to : Takziah kepada keluarga mangsa Al Fatiha..

No comments:

Post a Comment