Sunday 8 January 2012

901 Tarikh Keramat Bagi Tentera Pakatan Rakyat & Juga Lawan Kospirasi.


901 adalah tarikh keramat bagi Tentera Pakatan Rakyat  dan juga seluruh rakyat Malaysia kerana hari pengumuman keputusan kes liwat antara Dato Anwar Ibrahim dan bekas Pembantu peribadinya saiful bukhari .
kes tahun1998 berulang kembali di mana pada tahun itu Dato Seri Anwar Ibrahim merupakan Timbalan Perdana Menteri Malaysia di jatuhkan hukuman penjara atas kesalahan liwat . namun pada 901 sekali lagi menjadi tarikh keramat bagi nya kerana jika didapati bersalah hukuman nya ialah 12tahun penjara .

Bagi penyokong setia PKR 09/01/2012 adalah tarikh bagi penyokong nya berhimpun untuk memberi sokongan kepada Dato Seri Anwar Ibrahim di Mahkamah pada hari isnin ini.Apa pun yang terjadi sudah mendapat pelepasan dari pihak polis dengan beberapa syarat tertentu di antaranya Penyokong PKR boleh berhimpun tetapi tidak melebihi 5000 orang jika didapti lebih dari yang di tetapkan mereka semua akan di arahkan balik rumah masing-masing.Aktivis juga tidak di benarkan membuat kacau dalam erti kata tidak di benarkan membuat sesuatu yang boleh menggugat keselamatan negara pada tarikh tersebut.

Apa pun bagi aktivis Saiful Bukhari pula beliau juga menghantar beberapa utusan bagi menyokong nya di Mahkamah kelak apapun kes 901 mendapat laporan meluas dari seluruh media tanah air .Bagi Media Kerajaan seperti Tv3 ,utusan Malaysia juga tidak henti membuat artikal tentang perhimpunan 901. Di maklum kan pihak polis menghantar lebih 200 orang polis untuk mengiringi Dato Seri Anwar Ibrahim untuk ke mahkamah bagi keputusan kes liwat nya.

credit to : aktivis-aktivis PKR yang bergitu semangat semata-mata mahukan perrubahan terhadap kerajaan
P/S        : Media Kerajaan henti-henti la buat provokasi ..


1 comment:

  1. Kami Menerima pandangan dan Kritikkan dari anda demi kualiti Blog ini , terima kasih

    ReplyDelete