Tuesday 3 January 2012

Rasia Kejayaan Jutawan

                                                

Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary

Beliau  di atas adalah antara mereka yang berjaya dan terkaya  di Malaysia, tiada apa yang mustahil di dunia ini jika di izin kan Allah Swt, untuk menjadi seseorang yang berjaya dalam hidup perlu lah ada semangat juang yang tinggi dan dasar kepimpinan jati diri.

Bukan Mudah untuk jadi senang , dan bukan senang untuk jadi senang , apa yang penting di sini perlu lah ada hala tuju yang hidup yang meyakinkan diri dan anda percaya anda mampu lakukan perkara itu.seperti Donald Trump yang gagal sebanyak 3 kali dalam pernaigaan nya dan kali ke4 baru beliau berjaya dan kaya raya .

Ada beberapa cara yang ingin di kongsikan bersama untuk menjadi orang yang berjaya dalam hidupnya :

1) Dalam apa jua perkara yang kita lakukan perlu IKLAS dari hati tampa mengharapkan balasan.

2) Anda harus mencuba dan terus mencuba dalam sesuatu bidang yang anda ceburi , gagal sekali bermaksud itu adalah permulaan kejayaan anda , kerana kegagalan adalah ibu kejayaan.

3) Sifat merendah diri adalah antara ibu kepada kegagalan anda , so buang sifat merendah diri malah  tonjolkan kelebihan diri anda dan jangan sesekali pandang pada kelemahan diri sendiri.

4) Buang sifat putus asa dalam diri anda kerana itu adalah musuh paling utama dalam diri, cuba bayangkan kalau Donald Trump putus asa dalam perniagaan nya? adakah dia akan kaya seperti hari ini ,

5) Selalu check list diri anda apa kurang nya aku dan sentiasa perbaiki kelemahan diri anda dari semasa ke semasa agar dapat di perbaiki untuk masa akan datang .

6) Selalu melakukan perancangan dalam hidup seperti mengatur langkah peperangan.

7) Bertawakal lah kepada Allah Swt dan berdoa kepada nya kerana dia adalah penghulu segala galanya.

Insyaallah jika anda benar benar ikhlas dan yakin kejayaan akan datang dengan izin Allah swt.


No comments:

Post a Comment