Sunday 15 January 2012

Media Kerajaan Bantu Kerajaan Umno & Barisan Nasional Untuk Pilihan Raya Ke 13 .



Selepas tarikh 09/01/2012 tentera pimpinan DS Najib telah mula goyah dengan Keputusan Hakim apabila memutuskan bahawa Dato Seri Anwar Ibrahim tidak bersalah dalam Kes Liwat nya ,
namun pada itu ade beberapa Menteri pimpinan DS Najib yang mempertikai kan keputusan mahkamah bahawa kenapa DS Anwar boleh terlepas sedangkan itu lah hakikatnya . Tidak kurang juga kepada bapa Saiful Bukhari yang membuat rayuan terhadap mahkamah dan meminta kes itu di bicarkan semula .

Dalam tarikh Pilihan Raya Umum  13 ini DS Najib telah mengatur beberapa strategi untuk menaruh kepercayaan rakyat selangor terhadap Kerajaan BN , dengan tema YAKINI BARISAN NASIONAL ini sangat jelas apabila di bantu media TV3 seperti menyiarkan berita tentang penduduk di kapar klang yang tidak berpuas hati tentang adun nya yang di perintah oleh kerajaan Pakatan rakyaut , tidak lupa juga Media Utusan yang banyak membantu Kerajaan BN dalam mempromosikan Kerajaan Barisan Nasional  bahawa rakyat yakini BN.

Cuba kita berfikir sejenak :

  • kes khir Toyo Rasuah dan seleweng wang : kes Lepas
  • Khairi Jamaludin korap duit rakyat : Kes Senyap
  • Isu Lynas Co dari 2008 tidak di endahkan oleh Kerajaan : Kes Di abaikan
Media hanya dedahkan Keburukkan Kerajaan Pembangkan tpi jika hal berkaitan Kerajaan langsung tidak di endahkan kenapa ? kerana mereka telah di bayar oleh kerajaan seperti Utuan Malaysia yang merupakan Lidah Rasmi Umno . Lihat pula isu Altantuya bom yang di jumpai adalah milik Unit Tindakkan Khas (UTK) polis malaysia namun sekali lagi DS Najib di katakan tidak bersalah wal hal pada masa itu DS Najib adalh menteri pertahanan Malaysia. 

Apa pun pada PRU 13 ini rakyat sudah bijak memilih media di harapka selepas ini jangan lah jadi seperti lalang .



Credit To : Milosuam.blogspot

No comments:

Post a Comment